Muutos Oma Säästöpankki Oyj:n konsernin johtoryhmässä

Pörssitiedote
8.4.2019

OMA SÄÄSTÖPANKKI OYJ, PÖRSSITIEDOTE 8.4.2019 KLO 15.05, MUUTOKSET HALLITUS/JOHTO/TILINTARKASTUS

Muutos Oma Säästöpankki Oyj:n konsernin johtoryhmässä

Oma Säästöpankin tietohallintojohtaja ja konsernin johtoryhmän jäsen Kari-Mikael Markkanen siirtyy uuteen tehtävään yhtiön ulkopuolelle sairaanhoitopiirien omistaman ict-toimittajan asiakkuusjohtajaksi. Hänen viimeinen työpäivänsä Oma Säästöpankin palveluksessa on 7.5.2019.Uuden tietohallintojohtajan haku käynnistetään välittömästi.

Varatoimitusjohtaja Pasi Turtio:

”Kari-Mikael Markkasella on ollut tärkeä rooli digitaalisten palveluidemme kehittämisessä viiden vuoden ajan. Uusimpana innovaationa otimme käyttöön OmaKonttori-sovelluksen, joka tuo pankkineuvojamme ja konttorikäynnit asiakkaan älypuhelimeen. Hänellä on ollut myös merkittävä rooli peruspankkijärjestelmän uudistamisen käynnistämisessä. Kiitän Kari-Mikaelia hänen panoksestaan ja toivotan hänelle menestystä jatkossa.”

Oma Säästöpankki Oyj

Haastattelu- ja lisätietopyynnöt:

Minna Sillanpää, viestintäjohtaja, puh. +358 50 66592, minna.sillanpaa@omasp.fi

JAKELU:

Nasdaq Helsinki Oy

Keskeiset tiedotusvälineet

www.omasp.fi

OmaSp lyhyesti

OmaSp on kasvava suomalainen pankki ja taseen loppusummalla mitattuna Suomen suurin säästöpankki. OmaSp palvelee ympäri Suomen 40 konttorissa ja digitaalisten palvelukanavien kautta yli 136 000 henkilö- ja yritysasiakasta noin 290 asiantuntijan voimin. OmaSp keskittyy pääasiassa vähittäispankkitoimintaan ja tarjoaa asiakkailleen monipuolisia pankkipalveluja sekä oman taseensa kautta, että välittäen yhteistyökumppaneidensa tuotteita. Välitetyt tuotteet käsittävät luotto-, sijoitus- ja lainaturvatuotteita. OmaSp harjoittaa myös kiinnitysluottopankkitoimintaa.

OmaSp:n keskeisenä tavoitteena on palvella asiakkaita henkilökohtaisesti ja olla lähellä ja läsnä, sekä digitaalisissa että perinteisissä kanavissa. OmaSp pyrkii ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen henkilökohtaisen palvelun ja helpon saavutettavuuden kautta. Myös toiminnan ja palvelujen kehittäminen tapahtuu asiakaslähtöisesti. OmaSp:n henkilöstö on sitoutunutta, ja sen urakehitystä pyritään tukemaan monipuolisten tehtävien ja jatkuvan kehittymisen avulla. Merkittävä osa henkilöstöstä omistaa myös OmaSp:n osakkeita.