Hyppää pääsisältöön
Oma Säästöpankin asiakas

Yrityksen pankkikorttien turvallinen käyttö

Maksaminen on helppoa ja turvallista, kun huomioit ohjeemme pankkikorttien turvalliseen käyttöön.

Pankkikortti on henkilökohtainen 

Olet itse vastuussa korttiesi käytöstä, joten älä luovuta korttia tai kortin tietoja eteenpäin. Vaikka kortti on liitetty yrityksen tiliin, jolla voi olla useita käyttäjiä, on pankkikorttisi aina henkilökohtainen. 

Pankkikortin turvallinen käyttö ja säilytys 

Pankkikortti, kortin tiedot ja tunnusluku tulee säilyttää niin, että sivullisen ei ole mahdollista saada niitä tietoonsa tai käyttää tietoja. Korttia ja sen tunnuslukua tai muuta tunnistetta ei saa säilyttää esimerkiksi samassa lompakossa tai laukussa. Ethän säilytä kortin tietoja ja tunnuslukuja myöskään mobiililaitteessa helposti tunnistettavassa muodossa. Jos olet lisännyt kortin tietoja mobiilisovelluksiin (kuten maksamisen sovellukset, äänikirja- tai suoratoistopalvelut), huolehdithan, että mobiililaitteen pääsykoodi tai sovelluskohtaiset salasanat eivät ole muiden tiedossa. Huolehdi lisäksi siitä, että kortin tiedot sisältävä mobiililaite on tallessa.  

Vahvista vain ne ostot, jotka olet itse tehnyt ja tunnistat omiksesi. OmaSp:n Visa Business Credit -kortin turvarajoja pystyt helposti muokkaamaan OmaMobiili -sovelluksessa omilla henkilökohtaisilla pankkitunnuksillasi omaan käyttöösi sopiviksi (nostoraja, ostoraja, verkko-ostoraja sekä kortin maakohtaiset käyttöalueet). Voit vaihtaa kortin turvarajoja aina tarvittaessa: esimerkiksi matkustaessasi voit laajentaa maarajausta hetkellisesti, mutta muutoin käyttöalueena voi olla Suomi. Muutokset päivittyvät käyttöösi muutaman minuutin viiveellä. Luottoraja sekä kortin kuukausikohtainen käyttöraja edellyttää muutosta pankista. Muutos tehdään nimenkirjoitussäännön mukaisesti. Turvarajoja voi muokata myös pankin asiakaspalvelussa sekä konttoreissa.  

Visa Business Debit -kortin turvarajat (nostoraja, ostoraja, verkko-ostoraja sekä maakohtaiset käyttöalueet) määritellään kortin tilauksen yhteydessä. Turvarajoja voidaan muokata pankin asiakaspalvelussa tai konttorilla vahvan tunnistamisen jälkeen nimenkirjoitussäännön mukaisesti.  

Kadonnut tai vääriin käsiin joutunut pankkikortti  

Jos korttisi tai kortin tiedot katoavat tai joutuvat vääriin käsiin, sulje korttisi viipymättä soittamalla asiakaspalveluumme p. 020 764 0600 (ark. klo 8–20, la 10–14) tai ympäri vuorokauden palvelevaan sulkupalveluun p. 020 333 (ulkomailta +358 20 333).  

Kortin sulkemisen jälkeen voit tilata uuden kortin oman verkkopankkisi kautta tai olemalla yhteydessä lähimpään konttoriisi.  

Myös pankilla on oikeus sulkea kortti turvallisuussyistä.