Tietoa pankkikorteista
Helpointa on tarkistaa PIN-koodi OmaMobiilista. Jos sinulla ei ole OmaMobiilia, voit tilata uuden PIN-koodin helposti omasta verkkopankistasi.
PIN-koodin uudelleentilauksen pääset tekemään verkkopankkisi selainversiosta kohdasta Tilit ja kortit > Kortit > Tunnusluvun tilaus > Lähetä. PIN-koodi saapuu sinulle kotiisi noin viikon kuluessa. Uudelleentilauksesta veloitetaan palveluhinnaston mukainen kulu.
Voit myös ottaa meihin yhteyttä verkkosivujemme chat-palvelussa, soittaa asiakaspalveluumme 020 7640 600 tai käydä paikan päällä lähimmässä konttorissasi.
Visa Credit/Debit –kortin ulkonäkö on muuttunut kansainvälisen korttiyhtiön Visan vaatimuksista. Kortin Credit-merkintä näkyy sen vuoksi kortin etupuolella Visa-tunnuksen alla ja Debit-merkintä kortin takana korttinumeron yläpuolella. Maksupäätteellä voi edelleen valita haluatko maksaa Credit- vai Debit-puolelta.
Voit maksaa Visa-luottotilillesi ylimääräisen maksun milloin vain laskutuskauden aikana käyttäen Visa-laskusi tietoja. Visa-laskultasi löydät saajan tilinumeron ja viitenumeron ylimääräisen suorituksen tekemiseksi. Tilinumero ja viitenumero ovat aina samat Visa-laskullasi. Muistathan käyttää aina viitenumeroa maksaessasi Visa-tilillesi.
Ylimääräisen maksun voit tehdä myös OmaMobiilissa Talous > Kortit > Valitse OmaSp Visa Credit/Debit tai Credit > Kortin tiedot > Maksa Visa-kortille > Summa > Vahvista.
Kortin turvarajoja voit muuttaa helposti verkkopankissasi sekä OmaMobiilissa. Pääset tekemään muutoksia valitsemalla verkkopankissasi Tilit ja kortit > Kortit > turvarajat ja käyttöalueet. OmaMobiilissa muutat korttisi turvarajoja valitsemalla Talous > Kortit > Valitse haluamasi kortti > Asetukset > Käyttörajoitukset tai Käyttöaluerajoitukset. Muutokset astuvat voimaan heti. Voit myös muuttaa turvarajoja soittamalla asiakaspalvelumme numeroon 020 764 0600 tai ottamalla yhteyttä chat-palvelun kautta. Maantieteelliset rajaukset tuovat pankkitilillesi turvaa, koska kukaan ei pääse käyttämään korttiasi määritellyn alueen ulkopuolella. Lomamatkojen ajaksi voit laajentaa maarajausta hetkellisesti helposti omassa verkkopankissasi. Korttien osto- ja nostorajat näet verkkopankistasi.
Jos korttisi katoaa, soita asiasta välittömästi sulkupalveluun. Numerot palvelevat ympäri vuorokauden. Suomessa ollessasi soita numeroon 020 333. Jos olet ulkomailla, soita +358 20 333. Varanumero sulkupalveluun ulkomailta soittaessa on +358 800 1 2400.
Maksupäätteellä muodostuneen lukituksen voit avata käymällä Otto. -automaatilla. Kun laitat kortin Otto. -automaattiin ja näppäilet PIN-koodin oikein, lukitus poistuu.
Ulkomailla maksupäätteellä muodostuneen lukituksen voit avata käymällä VISA-logolla varustetulla automaatilla. Kun laitat kortin automaattiin ja näppäilet PIN-koodin oikein, lukitus poistuu.
Automaatilla muodostuneen lukituksen saa avattua olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme 020 764 0600. Voit myös laittaa asiasta verkkopankkiviestiä tai asioida lähimmässä konttorissa.
Kun teet verkko-oston yrityksen Visa Business Credit tai Visa Business Debit kortilla, tulee kortin tiedot aina vahvistaa henkilökohtaisilla OmaSp:n pankkitunnuksilla tai yrityskortin tekstiviestivahvistuksella. Ota yrityskortin tekstiviestivahvistuksen käyttöön tästä.
Yrityskortin tekstiviestivahvistus on vaihtoehtoinen tunnistustapa kortilla tehtäviin verkko-ostoihin, mikäli sinulla ei ole henkilökohtaisia OmaSp:n pankkitunnuksia. Palvelun käyttöönotto edellyttää vahvaa tunnistautumista minkä tahansa kotimaisen pankin henkilökohtaisilla pankkitunnuksilla tai puhelinoperaattorin tarjoamalla mobiilivarmenteella. Jatkossa tunnistautuminen tapahtuu itse luomasi salasanan sekä kertakäyttöisen tekstiviestikoodin avulla.